2012. szeptember 26., szerda

Horgolt kék ponchó

Ezt a kékes fonalat több éve vettem, amikor Rikkerék elkezdtek színátmenetes fonalat festeni. Nagyon tetszett, aztán félretettem; túl élénknek találtam, a színátmenetek rövidek, a fonal kontrasztos, nehéz hozzá olyan mintát választani amelyet nem nyom el a fonal. Tavaly nyáron viszont elhatároztam hogy fel fogom használni a régebb vásárolt fonalaimat és ebből a sötétkék-türkiz-égszínkék-szürke fonalból egy farmerral viselhető poncsót fogok készíteni. Először egy kötött-horgolt poncsót terveztem, nagyinégyzeteket horgoltam, összeillesztettem őket, felszedtem a szemeket és kötéssel folytattam. A két különféle (kötés és horgolás) technikával készült darabok teljesen másként adták vissza a rövid színátmeneteket. Nem tetszett a végeredmény, visszabontottam és egy klasszikus, a közepén szaporodó poncsót horgoltam.
Fonal: Rikker gyapjú (100% merinó, 100 g = kb. 300 m)
Tű: 4 mm-es horgolótű 
Méret: univerzális
Súly:  370 gramm

2 megjegyzés:

MrsYarnart írta...

nagyon tetszik! de mit értesz klasszikus, középen szaporított poncsón? én is szeretnék hasonlót. van valamilyen minta hozzá?

Délka írta...

Sajnos nincs mintám hozzá, de leírom hogy készült. Horgoltam egy akkora láncszemsort, amelyen kényelmesen átfért a fejem, összehorgoltam és körben folytattam egy sor rövidlábbal. A következő sorban elkezdtem a minta kialakítását, két ellentétes pontot kijelöltem kötésjelölővel és elkezdtem szaporítania kijelölt részen: az 4 rövidpálcát + 3 láncszem + 4 rövidpálcát horgoltam.