2010. augusztus 5., csütörtök

Kötés helyett

konyhatündérkedtem. Szeretem az olasz konyhát, a bazsalikomot és a paradicsomot minden mennyiségben. Megpróbáltam üvegbe zárni a friss paradicsom zamatát.  3 kiló  félbevágott és mag nélküli paradicsomot, 1 fej fokhagymát, 1 liter olívaolajat és  saját termesztésű fűszernövényeket (bazsalikom, orgáno, kakukkfű és rozmaring) összekevertem és 2 órát sütöttem légkeveréses sütőben 80 fokon. Nagyon finom illata volt, már csak ezért is megérte elkészíteni. A receptet ebben a francia blogban találtam.


Főztem néhány üveg vaníliás őszibaracklekvárt, még a nyár elején megtetszett az ötlet egy Dr. Oetker-es receptfüzetben. Leturmixoltam a barackokat majd összekevertem 2 Bourbon vanília kikapart belsejével, narancslével, nádcukorral és a 3:1-hez zselésítővel.Állandó keverés mellett felforraltam és 3 percig főztem. A lekvárt az előzőleg kimosott üvegekbe  töltöttem és közben jó sokat kóstolgattam:)
 Pihenésképpen gyönyörködtem a virágzó kaktuszokban és leánderekben:


2 megjegyzés:

Cserny Cherry Ildikó írta...

Szerintem egész jó kis napod volt. :)

Délka írta...

Jó volt ügyködni egy kicsit a konyhában:)