2009. január 18., vasárnap

2008-ban olvastam


Bár nem kérdezte senki, leírom, hogy melyek azok a könyvek, amelyek a legnagyobb hatással voltak rám 2008-ban.


Mivel kisbabám született és gyereknevelés terén elég hiányosak voltak az ismereteim, bevetettem magam a gyereklélektanba, több gyerekneveléssel kapcsolatos könyvet is elolvastam. Az elveszett boldogság nyomában című könyv hatására gyökeres fordulatot vett a gyereknevelésről általam addig kialakított kép, rájöttem, hogy bíznom kell az ösztöneimben, akkor is ha azok nem egyeznek a legújabb fogyasztói irányzatokkal és a kismamákra erőltetett elvárásokkal. Liedloff hatására száműztem a gyerek ágyat, a babakocsit; kislányom születése óta velünk alszik, és boldogan fedezte fel a világot egy mei-taiból.


A mérgező szülőket azoknak ajánlom, akik képesek szembenézni magukkal, igazi sorsfordulás lehetőségét ajánló könyv. Javíthatunk a kialakult viselkedési sablonainkon és ami a legfontosabb, hogy gyerekünknek már nem adunk át destruktív mintákat, görcsöket.


A Gyerekkatona voltam Afrikában egy olyan fiatalember őszinte vallomása, aki tizenévesen Sierra Leonéban megjárta a poklot, gyerekkatonaként gyilkolt, hogy életben maradhasson. Világunk sajátos tükörképe ez a könyv, a jóléti társadalom bírálata. Ajánlom mindenki figyelmébe a http://www.ahu.hu/ weboldalt, ahol segíteni lehet több formában a szükséget szenvedő menekült afrikai gyerekeknek és fenőtteknek.


Domokos Péter Pál könyvét a moldvai magyarokról évekig kerestem; A moldvai magyarság izgalmas, tudományos nyomozás egy méltatlanul elfelejtett népcsoport múltjában, ugyanakkor tényfeltáró bemutatása az 1920-30-as éveknek. Igazi történeti, néprajzi, szociográfiai ritkaság.




1 megjegyzés:

Judit írta...

Wass Albert könyveiből sokat olvastam, a listádból ezt még nem, majd megkeresem a könyvtárban.